Pankrac before after on Samsung S7Docela oblíbené jsou moje články s fotkami před a po úpravě. Tentokrát přináším fotky noční Pankráce v Praze focené mobilem. Mimochodem nákup Samsungu S7 s ohledem na focení, považuju za letošní nejlepší nápad. Na mobil fotí naprosto fantasticky. A na určité účely použití už překonává i starší amatérskou zrcadlovku.

Fotografie jsou focené přes bezpečnostní sklo, při focení zakrývám odlesky pomocí oblečení, alespoň v rámci možností tak redukuji odlesky a fotím do RAW/DNG což právě Samsung Galaxy S7 umožňuje. Nový Samsung S8 používá stejný fotočip, s ohledem na focení tak není potřeba utrácet za nejnovější model.

Posuvníkem na fotce se můžete podívat na stav fotky  před úpravou a po úpravě.

Oranžový západ nad mrakodrapy

 

Fotografie je focená do RAW/DNG, což Samsung umožňuje v PRO režimu. Fotografie "před úpravou" je vyfocená a postprocesovaná podle automatiky Samsungu. Protože fotím do RAW tak na místě moc neřeším vyvážení bílé a snažím se hlavně fotit tak, abych měl ve fotografii co nejméne přepalů a podpalů. Nastavuji minimální možné 50 ISO a pokud se mi nelíbí výsledek automatiky nastavuji ručně čas spouště.

Fialová obloha v modré hodince

 

Postprocess jsem původně chtěl dělat pouze na mobilu, stejně jako jsem byl u mobilních fotografií zvyklý dříve. Bohužel mobilní aplikace, přestože se velmi výrazně posunuly, stále nedávají k dispozici dostatečné nástroje po plnohodnotný postprocess. RAW se dá vyvolávat velice slušně v Lightroom CC Mobile od Adobe nebo Snapseed od Google, bohužel ani jeden z nich neumožňuje doostření v RAW ale pouze až po vyvolání. Snapseed pak při RAW vyvolání dokonce ani neumožňuje selektivní úpravy. Ani jeden také nedává možnost odšumění, které je při vytahování stínů potřeba i na nízkém ISO.

Ve výsledku tak musí RAW putovat do počítače a klasického Lightroom + Photoshop postprocessu. Fialová obloha na druhé ukázkové fotografii po úpravě / před úpravou je už vytažená do barev hodně výrazně, ale obloha tomu byla ve skutečnosti celkem blízká chvíli předtím než jsem začal fotit. Na automatice je vidět hodně do modra, protože jsem neřešil správné vyvážení bílé a to při západech slunce a modré hodince automatika občas úplně nedává.

Chcete podobné články před a po úpravě? Zajímalo by vás video s popisováním toho jak při úpravách postupuju a proč je dělám? Dejte mi vědět do komentářů nebo na facebooku.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit